تجلیل از فانی تبریزی

.

IMG_3247.1._Copy

دوشاعربرجسته آذربایجان شرقی تجلیل شدند " فانی تبریزی " و " جلال محمدی " دوشاعربرجسته آذربایجان شرقی درتبریز تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی آذربایجان شرقی،"علی داننده"، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درآیین تجلیل یاد شده، با تقدیر از تلاش مسؤولان عرصه ی فرهنگی، گفت: اداره کل ارشاد، وظایف متعدد ساده ای دارد که در اصل سخت و پیچیده است.

وی با تجلیل از اجرای چنین مراسمی، گفت: شاعرانی چون شهریار، داداش زاده و محمدی مایه ی مباهات و افتخار خطه ی آذربایجان هستند.

"پرویز آژیده"، معاون سیاسی – امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز با حضور در این مراسم، دهه ی فجر را نماد قدرت و مذهب مردم ایران خواند و افزود: در بسیاری از انقلاب ها، قدرت های خارجی اعمال نفوذ کرده اند؛ اما انقلاب اسلامی ایران جزو معدود اعتراض هایی است که بر علیه این قدرت ها و اساس آن بر اعتقاد به خدای متعال و اسلام بود.

ادامه ی این مراسم را معرفی آثاری از «جلال محمدی»،«فانی تبریزی» و چند شاعر دیگر تشکیل داد. سپس این دو شاعر تبریزی به سخنرانی کوتاهی پرداختند.

"جلال محمدی"،متولد1346 شاعربرجسته منطقه علاوه بر سرودن شعر، دستی نیز در روزنامه نگاری و نویسندگی دارد. وی، سرودن را از سال 61 آغاز کرد.

محمدی انجمن ادبی کوثر، انجمن ادبی شهریار و گروه دوستی روزنامه نگاران ایران و جمهوری آذربایجان را تأسیس کرد. او همچنین، در جشنواره ی سراسری هنر سال 79 و شعر فجر 85، به عنوان شاعر برگزیده انتخاب شده است.

آدین چیچکله نیر، تیغ و تغزل، کتاب آرزو و گل های عاشورایی نمونه ای از آثار جلال محمدی است.

عباس داداش زاده نیز شاعر و نویسنده ی برجسته ای که تخلص فانی تبریزی را برای خود برگزیده، مرداد 47 در یکی از محله های قدیمی تبریز متولد شد.

این شاعر آذری، برای شکوفایی در عرصه ی شاعری و عرفان از محضر استادانی چون آیت الله سید حسن آملی و عابد تبریزی بهره جسته است.

فانی تبریزی بیش از 17 اثر چاپی و چند مکتوب دیگر در حال انتشار دارد. از آثار فانی، می توان به هفت شهر عشق، عابد خلوت نشین، مثنوی یوسف و زلیخا، کیمیای هستی، زلف دلاویز و ... اشاره کرد.

اضافه کردن نظر